زهرا جونزهرا جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره

برای دخترم زهرا

اول مامانی بازی کنه!!-کودکان 2 ساله

1393/3/8 8:58
189 بازدید
اشتراک گذاری

اکثر مادرها یی که من دیده ام گلایه دارن که با اینکه اسباب بازی های گران و متنوع برای کودک خود خریده اند کودکانشان تمایل به بازی با آنها ندارند در سایت کودک فردا مطلبی راجع به این قضیه نوشته بود "اگر دوست دارید کودکتان بایک اسباب بازی بازی کند اول خودتان دست به کار شوید تا کودک بتواند از شما تقلید کند"

زهرا هم اسباب بازیهایی دارد که زیاد تمایل به بازی با آنها ندارد نمونه اش عروسک های ساده ی پلاستیکی است که اینروزها جذابیتی برای کودکان ندارد و من شروع به بازی کردن،خواباندن و حمام دادن آن عروسک کردم و طولی نکشید که زهرا مجذوب آن عروسک ساده شد،چشمک

گذشته از این بجای خرید روز به روز اسباب بازیهای بیشتر و بیشتر بهتر است بازیهای بیشتری را برای اسباب بازیهای فعلی پیدا کنیم به قول زینب جان(نی نی آی کیو)" خلاقیت تعدد پاسخهاست "و ما باید ذهن کودکمان را به این طریق چنان رشد دهیم که وقتی یک هواپیمای اسباب بازی را به او نشان می دهیم بتواند بیش از یک بازی برای آن پیدا کند. و بعد به او اجازه دهیم این قضیه را بسط دهد فضای خالی برایش بگذاریم تا خودش فکر  کودک در حال دریافت داده باشد فرصتی برای پردازش به ذهن کودک بدهیم تا بداند فکر کند مثلا وقتی شد با فلان اسباب بازی 3 نوع بازی کرد شاید بشود با آن یکی هم اینکار را کردمتفکر و به دنبال پاسخ این شایدها باشد من خودم هم تازه و بعد از آشنایی با زنب جان شروع کرده ام.
 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

باران قاصدک
10 خرداد 93 22:01
بابايي
17 خرداد 93 9:33
ممنون اين پيشنهادتون رو آزمايش کردم جواب داد
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
خوشحالم خدارو شگر