زهرا جونزهرا جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 10 روز سن داره

برای دخترم زهرا

یک بازی ساده(تقویت مهارت کلامی)

1393/6/1 22:07
279 بازدید
اشتراک گذاری

حتما اینرو شنیدین آهنگ باعث افزایش هوش بچه میشه ،و کلام های آهنگین هم تاثیر مثبت دارن...

یادتونه کلاس اول می خوندیم"شانه،خانه،زنبور،انگور"؟

خب حالا بیاین همین کلمات رو ردیف کنید مثلا از کودک زیر 3 سال بخواین تکرار کنه"ژاله،چاله،هاله،خاله،..."چون مهارت کلامی برای کودک تو این سن کامل شکل نگرفته بهتره خودتون کلمات هم وزن رو پیدا کنید و بگین تکرار کنه و برای کودک بزرگتر میتونید بپرسید "عزیزم کلمه ی چاله شبیه چاله هست تو چه کلمه ی دیگه ای رو میشناسی که تلفظش(یا آهنگش)شبیه به خاله باشه؟"

پی نوشت:راستش قسمت خاکستری رنگ رو هیچ جا نخوندمخندونک ولی مطمئنم بی تاثیر نیست حداقل دامنه ی لغات کودک رو توسعه میده این نوشته صرفا جزو تجربه های مادرانه هست منتظر نظرات شما در این رابطه هستم

 

پسندها (5)

نظرات (4)

مامان آویسا
2 شهریور 93 9:01
خانومم ايده هاي شما همه اش عاليه بدي اين بازي براي من اينه كه دايره لغات خودم هم به اينا نمي كشه
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
ممنون عزیزم شکسته نفسی می فرمایید
مامان حدیث
2 شهریور 93 15:35
تو یه سایت انگلیسی زبان , یه بازی برای بچه ها بود که دقیقا همین کار را می کرد . هر کلمه ای را که انتخاب می کردیم , یه کلمه هم وزنش میومد . من تصور کردم بیشتر برای تقویت استعداد شعر گفتن مناسب باشه.
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
خوبه پس بی راه نرفتم
بافتنی های ونوشه
3 شهریور 93 1:26
سلام عزیزم . خدا برات نگه داره کوچولوت رو . اگر مایل به تبادل لینک هستی خبرم کن . ممنون
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
ممنون که بهم سر زدین البته لینکتون کردم
مامان خورشید
10 شهریور 93 22:54
سلام تو سایت بچه من هم می تونین بازی ها و نقاشی های خلاق برای دختر گلت ببینی، مشاوره کودک هم داره http://www.bacheman.com سلامت و شاد باشین
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
سلام ممنون از راهنماییت عزیزم