زهرا جونزهرا جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

برای دخترم زهرا

دخترک من

1393/7/14 7:26
191 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز اومدم بالا ببینم خانمی چکار میکنه ساکته و صداش نمیاد اومدم دیدم داره کاغذ

قیچی میکنه تا الان ندیده بودم بتونه از قیچی درست استفاده کنه البته قربون دست نازش

قیچیه خیلی بزرگ بود باید براش ی قیچی کاغذ بری بخرم...واینکه دیروز تا عصر خونه ی

بابام بودیم و برای دومین بار بدون شیشه ی شیر خوابید...زهرا جون 6 ماهه که بود مامانش

ی اشتباه بزرگ کرد و با وجودیکه شیر کافی داشت شیر خشکیش کرد و بعد از ی سالگی

شیر پاستوریزه رو جایگزین کردم اینطوری که اول شیر خشک و ی درجه شیر پاستوریزه

قاطی می کردم و کم کم این درجه افزوده شد تا شد کامل شیر پاستوریزه اینجوری زهرا

جون هم ناراحتی نکشید...و اما زهرا و پوشک،ماه رمضون بازش کردم و روزا بازه ولی باید

خودم ببرمش خودش خبر نمیده و خودش به خودش میگه"زهرا توی خونه

جیش...نکن"قربونش اوایل ی بار خیلی دعواش کردم خواست بهم حالی کنه اشتباه کردم

اومد پیشم نشست شروع کرد می گفت"اکی ابود اکی ابود(یکی بود یکی نبود)ی قورباغه

کوچولو بود تو خونه جیش کرده بود مامانیش دعواش کرده بود مامانیش قهر کرده

بود...قورباغه کوچولو گریه کرده بود"و تا اینجا که گفت رفتم بوسیدمش ولی به خدا خیلی

خسته کنندست این پروژه و ما هم که لنگ لنگان پیش میریم موقع خواب هم که پوشکه

باید یواش یواش پیش برم 8 ماه مونده برای من و دخملی برای اینکه فقط مامان دخملی

باشم ...راستش به نظرم پوشک گیری فقط ربط داره به توانایی و تکامل بچه و اینکه چقدر

تمایل به استقلال و مشابهت به بزرگترها داشته باشه البته اینها در مورد پوشک گیری روز

هست و دیگه نمیخوام سخت بگیرم راستش ندیده گرفتن بقیه ی هم سالاش برای من غیر

ممکنه گاهی از این دیدن و در نظر گرفتن بقیه به نتایج خوبی رسیدم ولی در مورد از پوشک

گرفتن نه باید بگم برای هر بچه زمان و شیوه ی مخصوصی وجود داره که برای زهرا هنوز

نرسیده و گاهی برام استرس آوره و باعث میشه برخورد مناسبی با زهرا نداشته باشم

مخصوصا که بچه های این منطقه اغلب قبل از 2 سالگی از پوشک گرفته میشن به هر حال

ظاهرا دراین مورد فقط باید صبر کنم تا زمان مناسب برسه وقتی که زهرا خودش از پوشک

خسته بشه...و دیگه اینکه دخملی خودش رو با کتاب سرگرم میکنه خداروشگر دیگه عاشق

کتابه و هر روز براش کتاب می خونم...اینها خصوصیات ی دخمله که قراره 8 ماه دیگه آبجی

بزرگه بشه

 

پسندها (4)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (10)

مامانِ بهار
14 مهر 93 13:53
سلام دوست خوبم .. دختر منم هم سن زهرا خانوم شماست ... ماشالله معلومه دختر خیلی باهوشیه .. خدا براتون نگه داره در مورد پوشک گیرون هم کاملا با شما موافقم .. راستش منم یه مدت سعی کردم دخترمو بگیرم .ولی حس کردم درکی از این موضوع نداره و هنوز متوجه نیست وقتی بهش میگم باید تو دستشویی جیش کنی .. فقط جمله ی منو طوطی وار تکرار میکرد که "جیش دستشویی" .... انگار همه چیز حالیشه الا این یکی .. منم تصمیم گرفتم بذارم تا خودش بخواد .. چند نفری که خودشون تجربه داشتن بهم گفتن بذار 2 سال و 8 ماه به بعد خیلی راحت میگیریش .. ولی هر کس میبینه میگه هنوز پوشکه؟ واین منو یه کم ناراحت میکنه . اگه به قول شما تو این زمینه بتونیم با بچه های دیگه مقایسه نکنیم و به حرف مردم توجهی نداشته باشیم خیلی خوب میشه . راستی من لینکتون کردم . امیدوارم بتونیم دوستای خوبی با هم باشیم .. نی نی جدید هم مبارک . ان شالله به سلامتی این ماه های شیرین و سخت رو بگذرونید زهرا جونمو ببوسسسسسس
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
سلام عزیزم ممنون که سر زدین من هم شما رو لینک کردم شما هم بهار خوشگله رو ببوس
مامان یاسی
14 مهر 93 22:26
زیاد عجله هم نکن مامانی الان دیگه میگن اگه بچه آمادگی نداشت تا 3سالگی هم طول بکشه مشکلی نیس.
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
بله البته حالا شد تا 30 هم اشکال نداره مجبوریم بسازیم دیگه
ام حسين
15 مهر 93 9:06
سلام كتابي كه مي خواستم معرفي كنم اين بود" امان از دست بچه ها- چشم و همچشمي در ميان كودكان"‌راهكارهاي اماده سازي فرزند اول براي ورود فرزند دوم نوشته ي سيمور ريت ترجمه آقاي قراچه داغي كتابي بساير مفيد و كاربردي است توصيه ميكنم حتما اين كتاب را بخواني چون براي تمام رفتارهاي دختركت راهكار داده
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
سلام عزیزم واقعا ممنون از پیشنهادت حتما اگه این کتاب رو دیدم می خرمش دوستم
ام حسين
15 مهر 93 9:08
ضمنا وقتي موضوع دومي رو بفهمه يكي از علائمي كه بروز ميده برگشت به گذشته هست. يعني به دوران تمايل به خيس كردن خود خصوصا شب ها (شب اداري) و اين طبيعي هست.
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
بله گاهی اوقات به این قضیه فکر می کنم که حتی اگه تا آخر این 8 ماه هم تلاشم نتیجه بده بازم امکان برگشتش هست
مامان آویسا
15 مهر 93 13:44
عزيزم مبارك باشه خدارو شكر يكي پيدا شد كه شما رو از سردرگمي در اورد واقعا بعضي وقت ها بايد به مدرك بعضي ها شك كرد عزيزم اين روزها هم مي گزره و باهات موافقم كه پوشك گرفتن خيلي سخته حتي براي من كه اول تا اخرش يك ماه يك ماه و نيم بيشتر طول نكشيد سخت بود ولي مي گزره با بقيه مقايسه اش نكن هر بچه ايي كه در همه چيز توانمند نيست
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
ممنون عزیزم سلامت باشی بله البته باید هرکس بچش رو همون طور که هست قبول کنه
مامان یاسی
15 مهر 93 21:57
چی؟ تا 30؟!!!
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
نههه همینجوری گفتم
مامانِ بهار
16 مهر 93 0:54
روز جهانی کودک برتو کودک ناز مبارک . __۰♥۰♥_____♥۰♥۰,*-:¦:-* _۰♥۰۰۰۰♥___♥۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-* ۰♥۰۰۰۰۰۰۰♥۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-* ۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-* _۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-* ___۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-* _____۰♥۰۰۰♥۰,*-:¦:-* _______۰♥۰,*-:¦:-* _____۰,*-:¦:-*
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
ممنون خاله جون
مامان مریم
16 مهر 93 19:47
هر کودک ، گلدانی ست که از زیباترین گل های معطر ، خانه ها را به نزدیکت ترین بهارها گره زده است . روز کودک به زهرا جون تبریک میگم
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت
مامان نازنین زهرا
23 مهر 93 22:52
من هم مدتیه دخترمو از پوشک گرفتم چند تا راهکار داشت که واقعاموثربود: چسبوندن عکس های خوشگل به در ودیوار دستشویی توسط خود بچه واز اون مهمتر یا رومی روم یا زنگی زنگ...یعنی اگه خواستی بگیریش دیگه به هیچ وجه پوشکش نکن.. و... اگه دوست دارین به پست مربوطه به وبلاگم سر بزنین امیدوارم یه فرزند سالم دیگه به دنیا بیارین واز بابت تصمیمت مطمئن باشین من هم اگه شرایطم استیبل بشه حتما تا دیر نشده اقدام میکنم
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
ممنون عزیزم اومدم وبتون خیلی قشنگ بود راستش آدم حتی وقتی ی تصمیم رو کلی بالا پایین میکنه ومی گیره هم بعدش این شک از ی جایی میاد داخل و میمونه ی آدم کلافه