زهرا جونزهرا جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

برای دخترم زهرا

حس تنهایی

1393/6/26 8:04
248 بازدید
اشتراک گذاری

واقعا نگرانم دخترم چرا اینجوری شده؟اینا نمونه ی حرفایی هست که با خودش میزنهگریهنمیدونم شاید بخاطر حس تنهایی هست نمیدونم چرا همش وقتم پره همش نظافت همش کار خونه و زهرا هم...از خدا میخوام زودتر ی همبازی کوچولو برات بفرسته تا شاید بازم مثل قبل شیطون و سر زنده بشی

زهرا دستت رو بده به من(و دست چپش را با دست راست می گیرد)حالا کلکت(کمکت) می کنم با هم بریم بالا بپریم پایین...(واز کوه بالشتی بالا میره و با دوستش که اونم اسمش زهراست از بالا می پرن پایین بدون اینکه دستش رو ول کنه!!!)

با خودش حرف میزنه و میگه:زهرا (و خودش جواب میده)ها!(و بعد دوباره خودش می پرسه)چکار میکنی؟(و...)

بالشتارو ور میداره و شکل مستطیل می چینه و میگه :مامان بیا خونم میرم ی گوشه ای از خونش میشینم دست میزنه کنار خودش و میگه اینجا بشین میرم پیشش و با لبخند قشنگش میگه خونمونه...

میره تو اتاق درو می بنده از بالشتا میره بالا لامپو پنکه رو برای خودش روشن میکنه و ی ساعت دراز میکشه جوری که فکر میکنم داره خوابش می بره متفکرانه به پنکه نگاه میکنهغمگینو اگه من برم تو خوشحال میشه ولی اگه با مادر بزرگش باشیم بیرونمون میکنه و بهمون شایدم به مادر بزرگش میگه نیا تو اتاق خودمونه!!!

تا از خواب بیدار میشه بدو بدو میاد طرف ما و میگه"حرث(حرف)بزن حرث بزن "و اگه حرفامون تموم شد شروع میکنه به سوال تا ما رو وادار به حرف کنه و حتی 10بار ی سوال تکراری می پرسه و برای اینکه توجهمون فقط به خودش باشه تلویزیون رو هم خاموش میکنه

                 

 

 

پسندها (7)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

مامان خورشید
26 شهریور 93 23:04
سلام عزیزم، نگران حرف زدنش با خودش نباش. تا زیر 5 سال نشانه هوش بالاست. خدا حفظش کنه براتون
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
سلام دوستم ممنون از نظرت
زینب
27 شهریور 93 7:08
به نظرم بامزه بود...دیانا هم دوست خیالی داره و باهاش عالمی داره...فکر نمی کنم نگران کننده باشه دوستم....راستی فکر کنم حسابی تو فکر دومی ها؟ تو راهه ؟
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
سلام زینب جان اینکه طول کشیده برام نگران کنندست اوایل برام خنده دار بود ولی الان واقعا نمیدونم می ترسم براش بمونه نه اون که هنوز تشریف نیاورده
مامان آویسا
29 شهریور 93 12:41
عزيزم حرف زدن با خودش كه بد نيست داره خيال پردازي مي كنه كه خيلي هم خوبه
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
نمیدونم عزیزم شایدم واقعا فقط ی بازی خیالی باشه که من جدیش گرفتم
مامان ستایش
2 مهر 93 14:39
سلام دوست من قبلا یکی از دوستامون پسرش یه دوست خیالی داشت ولی اصلا براشون مهم نبود خیلی نگران کننده نیست ولی خوب من که خوندم من هم کمی نگران شدم . به نظرم بهتر با یه روانشناس کودک مشورت کنی بالاخره هر چی زودتر علت رو پیدا کنی بهتر. انشا اله به زودی زود خدا یه نی نی کوچول واسه زهرا جون تو شکم مامانش بزاره.
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
ممنون که به فکرمی عزیزم
مامان ستایش
2 مهر 93 14:45
مجددا سلام راستش من در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کارمند هستم الان در مورد اتفاقاتی که برای زهرا جون افتاد با یکی از همکارانم که مشاور هست صحبت کردم گفت داشتن دوست خیالی برای سن زهرا خیلی زوده این می تونه نشات گرفته از تخیل بالای زهرا باشه و علتش هم پیش اومدن یک فقدان مثل تنهایی مثل رفتن به مهد کودک و ... باشه اما خیلی نگران کننده نیست شما در تهران هستید حتما با یه روانشناس کودک مشورت کن دوست خوبم و وقت بیشتری از نظر بازی با گل دخترت بزار تا این حس یواش یواش از بین بره.
مامانی(برای دخترم زهرا)
پاسخ
سلام عزیزم متاسفانه تو تهران نیستیم واینجا مشاوری به اون صورت نیست ولی مطمئنم از تنهاییشه